Stole My Heart - Del 7. ♥

____________________________________________________________________________________________________
De två senaste veckorna har gått extremt fort. De bara flög förbi framför mina ögon, faktiskt. Jag har stressat omkring som en tok och fixat allt som går att fixa inför resan! Shoppat, klippt mig (De där knutarna gick aldrig ur) och köpt en himla massa nytt smink.
Jag är faktiskt lite ledsen över att jag var tvungen att klippa av håret. Jag har ju sparat i mer än två år... Nu går det knappt ner till axlarna. Men jag kan ju inte åka med knutar i håret till London, inte! ..London... Å bara lyssna hur det låter! Så härligt! Och dit ska jag... Om 2 timmar!
Jävlar, jävlar, jävlar! Här står jag och dagdrömmer medan tiden rinner iväg. Klockan är ju redan halv 8! Vad måste jag göra? Öh. Bättra på sminket, välja ut vad jag ska ha på mig, föna håret.. Hur kan jag behöva göra allt detta? Jag har ju varit uppe sen fem imorse? Eller det kanske var sex... Men hur som helst! Nu måste jag sätta fart!
Jag kastar mig upp ur soffan där jag suttit och dagdrömt framför Svampbob i en dryg timme, sedan rusar jag upp för trappan och in i mitt rum. Hm. Okej. Vad har jag för valmöjligheter?
Jag öppnar garderobsdörren och får se ett berg av kläder slängda där inne. Öh. Just det... Jag måste ha glömt att rensa garderoben igårkväll. Jag är tvungen att gräva mig igenom hela högen för att få tag i jeansen som jag vill ha.
Jag har bestämt mig för att inte vara för uppklädd, men inte heller för nerklädd. Jag måste se naturligt snygg ut! Ja! Därför tror jag att ett par jeans, en fin blus och mina favorit-wedges blir perfekt!
När jag klätt på mig, och fixat till sminket lite ska jag precis slå på hårfönen, men då knackar Jose lite löst på dörren och sticker fram huvudet.... Han har stora påsar under ögonen och håret står lite hit och dit. Visst är det snällt att han gått upp för att säga hejdå nu när jag ska ut på äventyr och så, men kunde han inte ha borstat till håret lite först? Det är ingen vacker syn.
"Är du taggad?!" Tjoar han och flinar.
Pft. Vad är det där för en fråga?! Klart jag är taggad! Jag är mer än taggad! Jag är helt... Extatisk!
Jag blir nästan lite förolämpad av hans fråga, och det ser han. Han rynkar pannan och fnyser lite åt mig. Sedan stänger han igen dörren efter sig och försvinner ner för trappan, skrockandes för sig själv.
En timme senare är jag helt klar. Jag är väldigt nöjd med hur håret faller, min outfit är lagom uppklädd och jag ser inte allt för sminkad ut. Jag skuttar ner för trappan och ut i hallen där mamma står och kletar på lite läppglans.
"Är du klar?" Frågar hon och ler brett. 
Just det.... Mamma ska ju med. Det har jag försökt förtränga de senaste två veckorna, men eftersom Alex vägrade följa med så har jag ju inget annat val. Eller hur?
"Mm" Svarar jag frånvarande och ställer mig brevid henne framför helkroppsspegeln. Öh. Mamma är faktiskt väldigt snygg idag. Mycket snyggare än vad jag är. Vad pinsamt....
"Okej mina damer! Vill ni ha skjuts till flygplatsen?" Frågar pappa som precis dykt upp som från ingenstans. Han begrundar mamma med stora ögon.
"Men älskling, ska du inte ta en lite kortare kjol"
Jag måste kämpa riktigt ordentligt för att hålla mig för skratt. Mamma har visserligen jättesnygga ben, men den pyttelilla rosa kjolen hon har på sig täcker knappt bakgården... Och mammas bakgård tillhör pappa. Ingen annan har rätt att glo på den, inte. Inte ens Zayn Malik.
"Böjer du dig ner så visar du ju hela paketet" Fortsätter pappa upprört och mamma skrattar till. 
"Oroa dig inte. Jag har det under kontroll... Klä på dig nu!" 
Pappa nickar och drar på sig jackan, hoppar i sina skor och sedan sätter jag och mamma oss i bilen. Pappa lastar in resväskorna som vi har packat, medan vi vinkar adjö till Jose som står på terrassen och glor.
____________________________________________________________________________________________________
Kände att den här delen kanske blev lite stressad, och jag ber om ursäkt för det... Men det är bara för att vi ska komma någon vart nu.

Postat av: Bianca

Jätte bra novell! :) ser fram imot nästa kap !! :D

2012-02-08 @ 16:09:41
URL: http://myonedstory.blogg.se/
Postat av: Olivia

Uppdatera!!!! :D

2012-02-12 @ 23:59:43
URL: http://onedmoments.blogg.se/

Leave a comment and make me happy:

Name:
Remember me?

E-mail: (Will not be published)

URL:

Comment: